Звіт директора школи

перед педагогічним колективом та громадськістю за

2017-2018 навчальний рік

 

Шановні присутні!

Згідно з наказом Міністерства освіти і науки України № 55 від 28.01.2005 року «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів» та  № 178 від 23.03.2005 року «Про затвердження примірного Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю», відповідно до п. 95 «Положення про загальноосвітній навчальний заклад», затвердженого постановою КМУ від 27.08.2010 № 778, директор зобов’язаний щорічно звітувати про виконану роботу протягом навчального року.

Сьогодні ми зібралися, щоб вашій увазі запропонувати підсумки роботи навчального закладу за 2017-2018 навчальний рік.

Як директор навчального закладу, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалася Статутом навчального закладу, Правилами внутрішнього розпорядку, посадовою інструкцією директора школи, законодавчими документами України та іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

 

І. Загальна інформація про школу.

Кальницька загальноосвітня школа І—IIІ сту­пенів  з 2018 року є спільною власністю територіальних громад, що знаходяться в управлінні Дашівської селищної ради. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти,культури,молоді та спорту,якому делеговані відповідні повноваження Дашівською селищною радою.

Наш навчальний заклад у своїй діяльності керувався Конституцією України,законами України «Про освіту»(від 28 вересня 2017 року), «Про загальну середню освіту»,Положенням про загальноосвітній навчальний заклад,іншими нормативно-правовими актами,власним статутом, затвердженим 10 сесією 8 скликання Дашівської селищної ради від 16 серпня 2017 року №193

Будівля школи прийнята в експлуатацію в 1910 р.-головний корпус, 1967 рік-корпус 2.

Земельна ділянка, яка належить школі, має площу 2,00 га.

Навчальний заклад працює в І зміну, навчальний тиждень – п’ятиденний.

Навчання завершило 116 учнів у 11 класах, середня наповнюваність класів становить 10,5 учнів.

Протягом 2017-2018 навчального року, працюючи в нових умовах, педагогічний колектив та адміністрація школи працювали  над  підвищенням рівня організації навчально-виховного процесу у школі.

 

 

Кадрове забезпечення

У 2017-2018 навчальному році штатними працівниками школа була забезпечена на 100%. Чисельність працівників школи становить: педагогічних працівників – 23 чоловік, з них 3 сумісника; обслуговуючого персоналу – 7 чоловік. На початок 2017/2018 навчального року вакантним було місце вчителя хімії, залишається це місце вакантним і в 2018-2019 н.р.

 

Вчителі школи усі мають педагогічну освіту. З 23 вчителів  вищу педагогічну освіту мають 21, середню спеціальну-2.

Якісний склад за категоріями.

З 23 вчителів:

—        старших вчителів —  8

—        вчителів вищої категорії — 12

—        вчителів І  категорії — 3

—        вчителів ІІ категорії — 4

—        спеціалістів — 1

Якісний склад за стажем

  • педагогічний стаж понад 20 років-16
  • більше 10 років-4
  • вчителів  до 5 років-3

 

Склад вчителів за віком

Пенсіонери-5

До 55 років-9

До 35 років-6

Молоді вчителі-3

 

 

Це є свідченням того, що навчально-виховний процес забезпечує досвідчений, висококваліфікований педагогічний колектив.

Розподіл навчального навантаження між учителями проведено відповідно до фаху та кваліфікації за погодженням з профспілковим комітетом школи.

Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів враховується фахова підготовка, особисті якості, працездатність, інші характеристики.

У Концепції загальної середньої освіти наголошено, що школа — це простір життя дитини; тут вона не готується до життя, а повноцінно живе, і тому всю діяльність навчального закладу слід вибудовувати так, щоб сприяти становленню особистості — творця і проектувальника свого життя як учня так і вчителя.

Успішний учень-це успішний і професійний педагог. Кожного року вчителі доводять рівень свого професіоналізму.

Атестація педагогічних працівників 2017-2018 навчального року проводилася згідно з Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів України та планом заходів з проведення атестації вчителів школи.

В 2017-2018 н.р. атестувались  7 вчителів

Підтвердили кваліфікаційну категорію-4   ( Драмарецька Г.П., Григорчук П.В.,.) Легоцька О.І., Піддубчак П.В)

Підвищили-2( Животівська О.І.Гончаренко І.А.)

Присвоєно звання «Старший вчитель»-1( Андрієнко С.М.)

Курси з проблем  Нової української школи пройшла навчання вчителька 1 класу Кочмар Л.А., проходят англійської мови-Баніт Н.В.,заступник Вовненко А.М.,вчитель музичного мистецтва Герасимчук В.М.

Упродовж 2017/2018навчального року продовжили впроваджувати  електронну систему управління навчальним закладом (ІСУО) «Курс: Школа»(відповідальний -заступник з НВР Вовненко А.М.)

100%  педагогічних працівників володіють комп’ютерною грамотністю.

Входження молодих поколінь у глобалізований, динамічний світ, у відкрите суспільство підносить роль життєвої й соціальної компетентностей учнів.

Пріоритетний напрям розвитку особистості, здатної до самоактуалізації, творчого сприяння світу та соціально значущої діяльності лежить у площині розв’язання проблем формування та розвитку життєвої компетентності особистості вихованця та вчителя, технологізації цього процесу. Усе це потребує перегляду підходів до визначення мети, завдань, змісту, методичного забезпечення формування життєвої компетентності особистості. Основою всіх перетворень має стати реальне знання потенціальних можливостей дітей, прогнозування потреб і моделей розвитку життєвої компетентності особистості. Саме тому в 2017-2018 н.р. школа працює за напрямом Школа рівних можливостей.

Соціально-педагогічна місія школи

Школа рівних можливостей для всіх; школа, в якій навчаються поряд обдаровані діти в тій чи іншій галузі та «звичайні»; школа, яка буде намагатися дати можливості для розвитку кожній дитині та розвинути її так, щоб вона була успішною в житті. Тобто щоб дитина, навчаючись в школі, змогла набути всі життєві компетенції в тому обсязі, в якому вони їй потрібні для її успішного становлення.

Розвиток-наше кредо.

І не «загальний розвиток», а розвиток творчого потенціалу, і не спеціально відібраних дітей, а усіх, тому що ми віримо, що кожна дитина обдарована і талановита.

Наша формула:

«Допоможи мені це зробити самому». Вчитель допомагає учневі вчитися, пізнавати себе і світ. Учитель, який не виховує, а допомагає учневі шукати себе кращого, який не «тисне» на учня, а створює йому умови для вільного самовизначення, не принижує його, а окрилює. Такий підхід дає можливість створити школу компетентнісного розвитку і самовдосконалення з ідеалом вільної, життєлюбної, талановитої особистості.

Саме в такій школі ми зможемо надати нашим вихованцям якісну освіту.

Сучасний підхід до стратегії розвитку освіти наголошує, що якість освіти є найефективнішим засобом для задоволення освітніх потреб суспільства, сім’ї, дитини. Якість оцінюється моральними та ринковими категоріями, це не тільки якість кінцевих результатів, але й всіх процесів, які впливають на кінцевий результат. Тому управління нашою школою буде зосереджуватися на управлінні якістю освіти. А це означає співвіднесення результатів роботи школи з метою, яку колектив школи поставив перед собою.

Саме виховання компетентної, відповідальної за своє життя людини і є головним завданням нашої школи

Методична робота

Адміністрація школи глибоко усвідомлює завдання активізації методичної роботи в школі в світлі державної політики в галузі освіти. Вона підкреслює, що це напрямок роботи, який без значних матеріальних затрат, цілком покладається на них, що підвищення майстерності учителя починається в школі. Методична робота в школі будується відповідно до чинних вимог як багатогранний і творчий процес, що складається з комплексу систематичної, цілеспрямованої колективної, групової та індивідуальної діяльності учителів, спрямована на активізацію педагогічних міні-досліджень і покращення якості методичних розробок; на підвищення рівня навчально-виховного в школі.

Науково – методична робота в школі представлена такими компонентами:

  • методичні та педагогічні ради;
  • предметні методичні комісії;
  • самоосвіта;
  • продукти самоосвітньої діяльності.

У 2017/2018 навчальному році методична робота в школі здійснювалася відповідно до нормативних документів.

Щорічно в школі видається наказ про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами, що визначає науково – методичну проблему, над якою працюватиме школа, структуру організації методичної роботи.

У цьому навчальному році школа продовжувала працювати над  педагогічною проблемою « Підвищення якості освіти шляхом створення розвивального освітнього середовища в ЗНЗ» та над методичною проблемою « Підвищення ефективності сучасного уроку як один із шляхів створення розвивального середовища».

У закладі діє налагоджена система роботи – це методичні комісії вчителів. Кожна комісія працює над реалізацією навчальної проблеми, яка виходить з загальної проблеми школи.

МК класних керівників( керівник Пасічнюк Л.С.)

Проблема: «Створення умов для реалізації творчого потенціалу особистості учнів»

МКпочаткових класів( кер. Кочмар Л.А.)

Проблема: « Розвиток  розумових здібностей учнів як необхідна складова формування інноваційної творчої особистості»

МК предметів гуманітарного циклу( кер.Цибульська.Л.С.)

Проблема: « Розвиток педагогічної майстерності вчителів, реалізації принципів особистісно- орієнтованого навчання»

МК предметів природничо-математичного циклу( кер.Деревяненко Н.А.)

Проблема: « Впровадження  інноваційних технологій з метою ефективного  розвитку пізнавальних інтересів учнів»

Виходячи з зазначеного робимо висновок, що методичну роботу в школі ми намагалися спланувати так, щоб вона сприяла реалізації сучасного підходу до  розвитку освіти( педагогічна майстерність вчителя є запорукою реалізації освіченої, творчої особистості учня).

Вдосконаленню методичної роботи сприяли і методичні об’єднання вчителів Дашівської ОТГ, які проходили на базі нашої школи.

16.11.2017 року –вчителів початкових класів( Кочмар Л.А.)

24.11.2017 року-вчителів фізико-математичного циклу( Легоцька О.І.,Бульба Р.П., Піддубчак П.Ф.)

01.12.2017 року-вчителів іноземної мови ( Баніт Н.В.)

08.12.2017 року-вчителів фізкультури( Григорчук П.В.,Животівська О.І.)

Підвищення професійної майстерності вчителів повинно позитивно позначатися на рівні  освітніх послуг, які ми надаємо учням.

Давайте тепер проаналізуємо, наскільки нам вдалося реалізувати ці завдання.

В 2016-2017 н.р. було нагороджено Похвальними листами за високі досягнення у навчанні 7 учнів, і в 2017-2018 н.р.  також 7 учнів мають високі досягнення, з них Семенова Валерія  учениця  9 класу доводить, що має право отримати свідоцтво з відзнакою.

З 95 учнів 3-11 класів

Високий рівень-7 учнів

Достатній рівень-32 учні

Середній рівень-51   учень

Початковий рівень-4 учня

Виходить, що тільки 39 учням ми забезпечили належний рівень знань, радує, що тільки 4 учні мають низький рівень знань, але викликає занепокоєння високий показник середнього рівня навчальних досягнень.

Найгірші показники у 8 класі: достатній рівень -1, проте початковий -3, середній -9 учнів.

Все це свідчить про недостатню роботу вчителів- предметників з учнями щодо підвищення рівня навчальних досягнень та визначеності обдарованих учнів. Лише 2 учениці з 39 ( Високий та достатній рівень) підтвердили свої знання на олімпіадах.

Учениця Легоцької О.І. Семенова В. здобула призове 3 місце в  олімпіаді з математики, учениця Андрієнко С.М. Берегеля К. здобула призове  2 місце в олімпіаді з технологій.  Тому завдання кожного вчителя-предметника не тільки визначити обдаровану дитину, а й спланувати роботу з нею ні на передодні олімпіади, а протягом року. Вважаю, що заступнику з НВР Вовненко А.М. необхідно посилити контроль за даним напрямком роботи.

Є над чим працювати. Завдання, що стоять перед нами: навчити дітей і навчитися самим відповідати сучасним критеріям професіонального вчителя. Половина педагогів нашої школи за рівнем атестації мають вищу категорію, а це означає, що у нас є достатньо професіоналізму для опанування та впровадження в навчально-виховний процес нових форм і методів роботи для покращення рівня освітніх послуг, які ми надаємо учням.

Виховна робота

Права та обов’язки як учнів, так вчителів визначаються чинним законодавством та Статутом школи. Зокрема, учні зобов’язані оволодівати знаннями, а вчителі – не тільки забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні  обов’язкових державних вимог, але й сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, сприяти зростанню іміджу Закладу.

Виховна система школи в першу чергу базується на роботі класного керівника з учнівським колективом. Відповідальність за належну  організацію роботи класних керівників  несе заступник з виховної роботи Пасічнюк Л.С.Вважаю,що як заступник вона впоралася з даною ланкою роботи. Робота класних керівників з учнівськими колективами була спланована, щотижневі лінійки стали   традицією. Виховні години озвучувалися на лінійці, проводилися у визначений термін. Проте, організація роботи учнівського самоврядування( чергування по школі, санітарні дні,контроль за дотриманням правил для учнів) потребує змін.

Школа-це не будівля. Школа- це творчий колектив учнів та педагогів.

В 2017-2018 н. р.учні та вчителі нашої школи  активно долучилися до створення умов для реалізації творчого потенціалу особистості учнів. Учні приймали участь в військово-патріотичній грі «Джура»,урочистостях до Дня українського козацтва( Григорчук П.В. Пасічнюк Л.С. Сташко А.Б. Бульба Р.П.),спортивних змаганнях з футболу( Григорчук П.В.), конкурсах малюнків « Охорона праці очима дітей»,»Я маю право», « Ми за здоровий спосіб життя»( Андрієнко С.М., Мишевська В.Г.), конкурсі « Український сувенір»( Андрієнко С.М.), « Новорічна композиція»( Бульба Р.П.),  агітбригад  « Екологічна», « Ми за здоровий спосіб життя»( Деревяненко Н.А.,Мишевська В.Г.,Пасічнюк Л.С.,Андрієнко С.М.),  акції « Джерело», парад квітів біля школи ( Деревяненко Н.А.), конкурсі літературних творів  ( Цибульська Л.С.). Учні нашої школи прийняли участь в захисті проектів в м.Вінниця

«Лікарські рослини козацького краю»(Деревяненко Н.А.),

« Вінниччина:славетні сторінки минулого»(Вовненко А.М.) Учасники захисту проектів Ковальська В.та Осадчук М. були відзначені грамотами та грошовими преміями.

Вперше в цьому році в школі розпочато роботу Учнівського наукового товариства «Інтелект». На засіданні УНТ в травні відбувся захист робіт.над якими працювали учні разом з вчителями. Можливо,вклад вчителів був більшим, чим учнів. Проте, це тільки перші кроки, які мають право на недосконалість. На підсумковому засіданні представили свої роботи учні Бульби Р.П.,Піддубчак П.Ф.,Цибульської Л.С.,Баніт Н.В.,Деревяненко Н.А., Мишевської Т.А.,Семенець Т.А., Гончаренко І.А., Вовненко А.М.

Підсумовуючи,слід відзначити, що найактивнішу участь  у розвитку творчого потенціалу учнів  взяли  Деревяненко Н.А.,Григорчук П.В.,Вовненко А.М.Андрієнко С.М. Пасічнюк Л.С.

Необхідно відзначити і вчителів Легоцьку О.І., Андрієнко С.М. за підготовку учнів до районного етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад.

Розвиток мережі навчального закладу.

Адміністрація  закладу здійснювала свою управлінську діяльність щодо забезпечення права громадян на отримання повної загальної середньої освіти у відповідності до чинного  законодавства. Заклад має необхідний перелік нормативних документів та юридичних актів з даного питання.

Облік дітей і підлітків шкільного віку впродовж останніх років показав, що на території  обслуговування зменшується кількість дітей. Так в 2016-2017 н.р. в школі навчалося 124 учні, в 2017-2018 н.р.-116. Аналіз мережі на наступні 3 роки показав, що процес на зменшення контингенту призупиняється.  Так, в 2018-2019 н.р. планується 124 учні,2019-2020 н.р.-124 учні.,2020-2021 н.р.-124 учні.Це з урахуванням того, що  частина учнів  9 класу кожного року продовжує навчання в ПТУ чи технікумах.

Наше завдання щодо збереження мережі учнівського контингенту: забезпечити високу якість освітніх послуг,що дасть нам можливість бути конкурентно спроможними з іншими навчальними закладами.

Співпраця з батьками

Виховання учня в школі і сім’ї-щоденний нерозривний процес. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вважаю. що в нашій школі  в цьому навчальному році налагоджено взаємозв’язок класний керівник-батько. Вони допомагають нам в організації навчально- виховного процесу, харчуванні,здійснюють контроль за нашою діяльністю, приймають участь в позакласних заходах. Ми вдячні усім батькам за підтримку і розуміння. Проте,в 2017-2018 н.р. найбільшу активність проявили батьки 5 класу( кл.кер Бульба Р.П. голова батьківського комітету-Паргачова Н.І.),-придбали телевізор, стільці, були активними учасниками виховних заходів класу, батьки учнів 1 класу( класовод Драмарецька Г.П., голова батьківського комітету-Апостолова Н.А.), вони повністю оновили класну кімнату( телевізор, стенди, жалюзі),батьки 3 класу ( класовод Миронович В.І., голова батьківського комітету Данчевська Т.В.), в цьому році придбали телевізор.

Необхідно відмітити активну співпрацю батьків учнів 9 класу ( голова батьківського комітету Красницька О.С.) з класним керівником Цибульською Л.С. в організації  життєдіяльності класу.

Вважаю, неправильною позицію, коли відповідальність за створення належних умов для навчання і виховання покладається на державу, органи місцевого самоврядування, адміністрацію, педагогічний колектив, і батьки відмовляються приймати участь в облаштуванні робочого місця для своєї дитини в школі. Адже саме в школі вона проводить більшу частину свого часу. Не все вимірюється грошима, було б лише бажання щось зробити, і застосувати свої здібності і уміння на благо дитини.

Фінансово-господарська діяльність.

На початку звіту я зазначила, що будівлі школи здані в експлуатацію в 1910  та 1967 роках, 110 і 50 років назад. Проте, не зважаючи на значний вік та зношеність, адміністрація школи, працівники школи, батьки постійно працюють над удосконаленням матеріально- технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Звичайно, в цьому році фінансова підтримка відділу освіти, культури, молоді та спорту Дашівської ОТГ значно покращилася. Замінено 18 вікон на пластикові, забезпечено учнів 1 та 2 класу новими партами,учні з малозабезпечених сімей з харчуються за рахунок бюджету, усі учні школи отримали новорічні подарунки. Проте, матеріально- технічна база настільки застаріла і недостатня, що без спільних зусиль усіх учасників навчально-виховного процесу, не можна створити належні умови для навчання і виховання 116 учнів.

В 2017-2018 н. р.батьки надали допомогу на суму 76 321 грн.

З них

Харчування-50 409 грн( враховано овочі, продукти харчування) Харчувалося до 90 учнів протягом 9 місяців. Середня місячна  сума на обіди становить більше 60 грн. Харчування було одноразовим, двічі на тиждень котлета м’ясна з гарніром, один раз рибна з гарніром, двічі на тиждень перша страва. Вважаю, що харчування здійснювалося на належному рівні.

Телеапаратура, стільці-21 886 грн.

Господарські товари для потреб закладу-4026 грн. з них

1855-шпаклівка

450-безин для порізки дров

100-масло для пілки

320- фарба водоімульсійна

86-папір

500-кран для їдальні

78-замок для котельні

380 грн- борг за розчинник і фарбу з літнього ремонту

72 грн.-фарба для фарбування пожежного інвентарю

100 грн-кран в туалет

50 грн.-кран питний бачок

35грн-1 мішок солі.

6000 грн-Благодійна допомога спонсора Крохмаля А.А.

Окремо хочу зазначити, що всі господарські та ремонтні  роботи виконуються силами працівників школи, штат яких складається з 7 чоловік. Це надзвичайно важка праця, якщо переважна більшість техпрацівників-жінки. Попри усі труднощі нам в цьому році вдалося зробити виконати великий обсяг робіт:демонтувати зброярню, відокремити бібліотеку, зробити ремонтні роботи в підсобці, на харчоблоці,обробити вікна зовні і внутрі, облаштувати пришкільну територію. На черзі підготовка школи до нового навчального року. Хочу відзначити і професійні якості завідуючої господарством Янкович Г.М., яка опікувалася не тільки проблемами школи, але і проблемами працівників школи( забезпечення продуктами харчування по оптових цінах).

Управлінська діяльність.

Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників.

У навчальному закладі в наявності усі нормативно- правові документи, що регламентують діяльність загальносвітнього закладу.Використовуючи  підключення до мережі Інтернет, стало можливим користування матеріалами сайтів МОН України, ВАНО,інших закладів освіти.

Аналіз результатів внутрішкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради,відповідних наказах по навчальному закладу.крім контролю за рівнем знань проводяться систематичні дослідження стану відвідування та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація школи приймає певні управлінські рішення щодо конкретних  учителів та учнів.

Враховуючи сучасні вимоги,я,як директор школи. Дотримуюсь стилю керівництва, який близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі колегіальних рішень.основними формами спілкування з працівниками є наради,інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату.

У зв’язку з цим, я надаю колегам( заступникам і вчителям) більше самостійності, відповідній їх кваліфікації і характеру роботи, намагаюся створити необхідні умови для самореалізації. Вважаю, що на посаді директора школи,я  відповідально роблю те, що вмію і на що здатна. Ви вправі визнати мою роботу незадовільною і висунути мені недовіру або виявити бажання працювати далі разом.