Статут дитячо-юнацької сотні Кальницького  полку імені Івана Богуна

І. Загальні положення:

1.1   Дитячо-юнацька сотня Кальницького полку імені Івана Богуна – це організація, що діє на добровільних, демократичних засадах, за участю учнів, вчителів, батьків, які шанують та хочуть продовжувати звичаї та традиції українського народу.

1.2    Організація діє у відповідності до цього статуту та Конституції України.

1.3    Сотня має свій прапор, емблему, а також знаки розрізнення.

1.4    Місцезнаходження організації – Кальницька ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Ярослава Івашкевича Іллінецького району Вінницької області.

ІІ. Мета. Основні завдання та форми діяльності  організації.

2.1    Головна мета дитячо-юнацької сотні Кальницького козацького полку імені Івана Богуна – виховання дітей та підлітків на козацько-лицарських традиціях українського народу, формування соціальної активності підростаючого покоління, реалізація лідерського, творчого потенціалу дітей через різновікові об’єднання  за інтересами, сприяння моральному вихованню та фізичному загартуванню особистості, формування готовності зміцнювати та славити нашу незалежну Україну.

2.2.    Завданнями сотні є консолідація силами педагогів, батьків, громадськості, членів дитячої організації для:

—  виховання дітей та юнацтва активної життєвої позиції, патріотизму, національної самосвідомості та гідності;

  —   фізичного та духовного загартовування молодих громадян нашої держави;

  —   формування досвіду співпраці та взаємодопомоги в колективі;

  —   здобуття певних умінь та навичок з народних ремесел, осмислення багатовікового матеріального та духовного  досвіду свого народу;

  —   сприяння відродженню традицій українського козацтва.

  2.3   Напрямки діяльності сотні для досягнення мети  та вирішення завдань:

  —   вивчення історії, традицій, звичаїв українського козацтва;

  —   ведення краєзнавчо-пошукової роботи;

  —   ознайомлення з традиційними українськими народними промислами і ремеслами;

  —   організація дозвілля, конкурсів, фестивалів, пропагування сучасного та традиційного сучасного козацького мистецтва;

  —   організація спортивних змагань, козацьких військово-патріотичних ігор, туристичних походів, екологічних, краєзнавчих, етнографічних та інших експедицій;

  —   співпраця з іншими козацькими організаціями.

  ІІІ   Принципи організації учнівського самоврядування:

  • самостійність (не за підказкою і рішенням учителя);
  • ініціативність (розвиток ініціативи – щоб не було байдужих);
  • принциповість і відповідальність (підвищити відповідальність за все, що відбувається в колективі, бути принциповим і відповідальним не лише стосовно загальних речей, але коли це стосується когось особисто);
  • широкі повноваження (дати учням якнайбільше прав в організації шкільного життя);
  • гласність і демократія (демократизація всіх аспектів шкільного життя);
  • проінформованність (широка обізнаність із завданнями самоврядування, шкільним життям);
  • облік і контроль (без управління, регулювання і контролю самоврядування стане анархією).

ІV.   Органи управління шкільною козацькою сотнею

     Вищим органом шкільної козацької сотні є загальний збір козаків і козачат – Козацьке коло, яке збирається 2-3 рази на рік. Між засіданнями кола козацькою сотнею керує козацька Рада, яка обирається один раз на рік на Козацькому колі.

Рада:

  • звітує перед загальними зборами;
  • представляє та захищає інтереси учнів:
  • організовує та проводить колективне планування;
  • координує та контролює діяльність учнів;
  • організовує підготовку проведення загальношкільних заходів.

    Козацьку Раду очолює сотник, який відповідає за роботу всієї козацької сотні. Він обирається з учнів 8-10 класів на казацькому Колі. До козацької Ради крім сотника входять:

  • порадник (педагог-організатор);
  • генеральний писар(відповідає за випуск шкільної газети, оформлення оголошень, керує редколегією);
  • генеральний обозний (відповідає за чергування по школі, проводить рейди по класах);
  • голова ради «Витівників» (допомагає в організації шкільних свят);
  • голова ради «Берегинь» (відповідає за шефську роботу з козачатами та тимурівську роботу);
  • голова ради «Богунівців»(відповідає за спортивне життя в школі);
  • голова ради «Екологів» (відповідає за роботу шкільного лісництва, за формування екологічної культури);
  • голова ради «Ерудитів» (відповідає за навчання, та учнівське самоврядування).
  • V. Права та обов’язки членів ради

   Кожен  член  Ради має право:

  • дбати про дисципліну і порядок у школі;
  • збиратися на засідання, приймати рішення і ухвалювати їх;
  • давати доручення членам сотні і контролювати їх виконання.

Кожен член організації повинен:

  • бути прикладом у навчанні і праці;
  • виконувати всі доручення порадника і сотника;
  • проводити рейди, конкурси, брати участь у підготовці різних виховних

заходів

. Права та обов’язки членів сотні

   Кожен член організації  має право:

  • обирати та бути обраним в будь-який орган самоврядування;
  • захищати свої інтереси і позиції організації скрізь;
  • обмірковувати, критикувати, свої побажання з будь-якого питання, яке стосується організації.

Кожен член організації повинен:

  • виконувати Статут організації;
  • постійно працювати в рої й виконувати доручення.